מערך שיעור: על הניווט באתר וארגון התפריטים

מערך שיעור 

 נושא השיעור:ניווט באתר וארגון התפריטיםwordpress_basic_structure_-_pages_posts_categories_and_tags_-_chart_copyright_lorelle_vanfossen

רציונל לבחירת הנושא: לימוד התלמידים  כלים ליצירת קטגוריות, תגיות ותפריטים באתר וורד פרס

  1. מטרות: חשיפת התלמידים לחשיבות של יצירת תפריטים ברורים ותואמים את מטרות האתר
  2. מטרות יעודיות: הכנת התלמידים ליצירת קטגוריות, תגיות ותפריטים  בכל אתר .
  3. מטרות: אופרטיביות:לקיחת אתר שבו יש פוסטים , שם אתר ומטרה והפיכתו לאתר עם קטגוריות, תגיות ותפריט ידידותי למשתמש.
  4. בתחום התוכן:  מבוסס על  קורס ניו מדיה שיעור 4  – מנחה ורד פריאנטה קורלנדר.

    מיומנויות למידה: יצירת קטגוריות, תגיות ותפריט

  • מיומנויות חברתיות:  עבודת צוות, עמידה בלוחות זמנים של מטלות השיעור.
  1. מושגים חדשים שברצוני להקנות: מפת אתר, ויג'יטים,היררכיה באתר,.
  2. מקורות מידע עליהם בניתי את השעור  :
  3. קורס ניו מדיה מקוון שיעור 4 – מנחה ורד פארינטה קורלנדר
  4. אורט בית ספר דיגיטלי- מפגש שלישי סרגלי ניווט
  5. מדריך וורדפרס גירסא 3.4

רקע: שיעור זה פוגש את התלמידים לאחר שהם בצוותים ויצרו אתר WordPress משלהם, למדו להעלות פוסטים ולתפעל אותו ברמה הבסיסית.

תכנון השעור: 

פתיח -כל צוות מתיישב מול מחשב מקבל כתובת אתר wordpress  ססמא להיכנס שנשלחו למייל של התלמידים

  אתר תרגול ניווט ניו מדיה אורט נעמי שמר גן יבנה  (ויהיו 5 אתרים  כאלה מוכנים לפי מספר הצוותים בכיתה)

האתר מכיל פוסטים ומידע על ארגון תפריטים, קטגוריות, תגיות, מפת אתר וכל מה שצריך כדי לייצר תפריט לאתר. האתר נבנה כך שאין לו קטגוריות, תגיות, או תפריט .

גוף השיעור: בעזרת מערך שיעור זה  הנמצא באתר  התרגול הצוותים יתבקשו לייצר  תפריט הכולל קטגוריות, עמודים, תיוג, שיתוף וינסו לייצר

אתר שהניווט בו נוח ידידותי וקל לגלישה למשתמש.

בהמשך: התלמידים יציגו את התוצאות שלהם.

לסיום השיעור יוצג אתר הניווט שאני בניתי והתלמידים יקבלו השוואה לאיך שה היה צריך לצאת ואיך זה יצא להם.

השיעור הבא: יישום בניית התפריט באתר הצוותי לקראת הפרויקטון .

זמן השיעור: 90 דקות

ביצוע:                                                              זמן מתוכנן משוער                                                             קשיים אפשריים                                                             עזרים

 

כל צוות מתיישב מול מחשב מקבל כתובת אתר wordpress  ססמא להיכנס שנשלחו למייל של התלמידים

  אתר תרגול ניווט ניו מדיה אורט נעמי שמר גן יבנה  (ויהיו 5 אתרים  כאלה מוכנים לפי מספר הצוותים בכיתה)

האתר מכיל פוסטים ומידע על ארגון תפריטים, קטגוריות, תגיות, מפת אתר וכל מה שצריך כדי לייצר תפריט לאתר. האתר נבנה כך שאין לו קטגוריות, תגיות, או תפריט .

פעילות

20 דקות קשיים בכניסה למייל, הקלדת סיסמאות לא נכונה  מחשבים כמספר התלמידיםּ + אינטרנטטלפונים ניידים
הפניית התלמידים למערך  שיעור זה  הנמצא באתר  התרגולוהסבר על מונחים בסיסיים בנושא הניווט ב WordPress

 

15  דקות מונחים לא מוכרים: תגיות, קטגוריות, תפריטים מחשבים כמספר התלמידיםּ + אינטרנט
הצוותים יתבקשו לייצר  תפריט הכולל קטגוריות, עמודים, תיוג, שיתוף וינסו לייצראתר שהניווט בו נוח ידידותי וקל לגלישה למשתמש.

 

 

 

30 דקות, קשיים בתפעול  ניהול האתר, המורה עובר בין הצוותים ופותר בעיות מקומיותהדגש הוא על עבודה עצמית מחשבים כמספר התלמידיםּ + אינטרנט
התלמידים יציגו את התוצאות שלהם.

לסיום השיעור יוצג אתר הניווט שאני בניתי והתלמידים יקבלו השוואה לאיך שה היה צריך לצאת ואיך זה יצא להם.

25 דקות תפריטים לא יהיו מוכנים מחשבים כמספר התלמידיםּ + אינטרנט

 רפלקציה לאחר שיעור (למורה):

  1. האם השיעור השיג את מטרותיו?
  2. תיאור מעורבות התלמידים בשיעור:
  3. מסקנות ומידת ההגמשה שלי בשיעור:  מה צריך היה /ניתן היה לשנות? מה הפקתי לגבי התנסותי בעתיד? כיצד פעלתי מול דברים בלתי צפויים בשיעור?
  4. מה אני יכול\ה להגיד על עצמי כמורה, מוקדי כוח ומוקדים אישיים לחיזוק ?
  5. מידת התאמת החומרים לתלמידים: כיצד נלקחה בחשבון השונות בין התלמידים בהתאמת החומרים ובגישת ההוראה?

2 מחשבות על “מערך שיעור: על הניווט באתר וארגון התפריטים

  1. הי נחום, יפה מאד. שאלה למחשבה: אם התלמידים כבר החלו את הלמידה שלהם בנושא הבלוגים /אתרים והגיעו כבר לשלב התפריטים, אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שכל אחד מהם כבר יצר לעצמו בלוג, כתב פוסטים וכרגע בשלב התפריטים כל תלמיד יכול לממש את השיעור על הבלוג שלו, ואולי אין צורך שתכין להם בשלב זה 5 אתרי לעבוד עליהם כיוון שיוכלו לעבוד ישירות על האתרים שלהם.

    אהבתי

    • ורד את השייעור הזה אפשר לעשות גם כשהתלמידים כבר יצרו אתר משלהם, וגם כשיעור מעשי המלמד איך יוצרים תפריטים, את צודקת אם השיעור הוא לתלמידים שכבר יצרו אתר משלהם, עדיף שהוא יהיה על האתר שלהם, זה הרבה יותר יעלי ומשמעותי עבורם.

      אהבתי

כתוב תגובה לortnomishemernewmedia לבטל